ponedjeljak, 13. travnja 2009.

Novo lice hrvatskog dizajna

Jedan zanimljiv clanak o "Grupi" mladi tim dizajnera.
Meni se osobno svidja njihov dizajn u drevetu i volio bih imati njihov komad namjestaja.Svidja mi se sto je izvorno hrvatski,namjestaj cistih linija u punom sjaju i ljepoti drveta,i zavrsni premazi na prirodnoj bazi.Jedina zamjerka je sto oni rade samo dizajn i vjerojatno nisu ni prototip sami napravili.Slazem se sa Sam Maloofom kad kaze "Mislim da je najbolje kad osoba koja dizajnira i proizvodi objekte." Sto nekad nije bas moguce ali eto..
Zelim im uspijeh u daljnjim projektima


Nagrađivani dizajnerski trojac nam otkriva svoje želje, planove...











S obzirom na ustroj naših institucija i čudne sisteme po kojima se većina stvari odvija pogotovo kada su u pitanju mladi kreativni ljudi, uvijek me iznova razveseli kada uočim talent, rad, trud i najvažnije, rezultat. Studio za industrijsko i grafičko oblikovanje „Grupa", je tvorevina troje mladih dizajnera: Tihane Gotovuše, Filipa Despota i Ivane Radovanović. Tvrtku su osnovali 2006.godine netom nakon diploma pri Arhitektonskom fakultetu, da bi već 2007.godine, u suradnji sa tvornicom Artisan (www.artisan.ba) pokrenuli vlastitu liniju namještaja - Basic. Izvrstan proizvod je prepoznat i od strane struke, te je u istoj godini uslijedilo priznanje Hrvatskog dizajnerskog društva, i to u kategoriji profesionalnog produkt dizajna. „Grupa" je idejni tvorac odlične scenografije na posljednjem Quelle Fashion.Hr -u , zaslužni su i za citiram: "nikad bolju pistu", za reviju modne kuće Lisca, a s obzirom na ambicije i planove, ne sumnjam da ih u skoroj budućnosti očekuju i priznanja na svjetskoj razini.


Relativno ste mlada tvrtka. Koliko je teško izboriti se na današnjem tržištu?

Studio Grupa djeluje od 2006. godine i od samog početka se bavimo oblikovanjem interijera i produkt dizajnom.

Na našem tržištu relativno se teško probiti jer ne postoje jasno definirani kriteriji a i samo tržište nedovoljno je razvijeno. Može se reći da u posljednje vrijeme ljudi imaju veću potrebu za suradnjom sa dizajnerima prilikom uređenja stambenih i poslovnih prostora, isto tako neki se odlučuju na kupnju namještaja proizvedenog po narudžbi gdje je presudan unikatan dizajn i kvalitetna izrade.







Kako je došlo do suradnje sa tvornicom namještaja Artisan?

Nakon što smo oblikovali vizualni identitet tvornice Artisan bilo je logično da se kao produkt dizajneri okušamo u oblikovanju namještaja iz masivnog drveta. Tvornica je proizvodila namještaj za britanske i nizozemske dizajnere nakon čega su se odlučili za pokretanje vlastite kolekcije i tako je stvorena kolekcija pod nazivom - Basic.






Možete li nam reći nešto više o vašoj nagrađivanoj liniji namještaja - BASIC?

Basic je nastao iz pročišćene jednostavne forme gdje smo uz pomoć prirodne raznolikosti boje i teksture drveta postigli dojam sklada koji je nenametljiv i suzdržan. Nakon prošlogodišnje Ambiente na Zagrebačkom velesajmu gdje smo po prvi puta prezentirali našu kolekciju javnosti, pokazao se vrlo veliki interes za kolekciju sa mnogo pozitivnih i ohrabrujućih pohvala, pa nam je tako i Hrvatsko dizajnersko društvo odalo priznanje za Basic u kategoriji profesionalnog produkt dizajna.

Da li na hrvatskom tržištu postoji interes za domaći dizajn?

Iskustvo nam je pokazalo da ima mnogo ljudi koji cijene upravo činjenicu da iza određenog proizvoda stoji hrvatski dizajner. Sa tvornicom Artisan smo već neko vrijeme u pregovorima za otvaranje vlastitog showrooma u Zagrebu upravo iz razloga što se pokazao veliki interes na hrvatskom tržištu. Nemamo uvid u stanje prodaje na svjetskom tržištu ali u ovim kriznim vremenima namještaj od masivnog drva pokazuje se kao pametna investicija u trajnu vrijednost.








Nedavno ste ostvarili i uspješnu suradnju sa Quelle Fashion.hr-om. Da li vam je ta suradnja predstavljala svojevrsni izazov s obzirom da se radi o velikoj produkciji?

Svakako da su oblikovanja scenografija za velike modne manifestacije izazov ali s obzirom da smo već u startu ostvarili vrlo ugodnu suradnju sa timom Fashion.hr-a međusobno povjerenje pretvorilo je posao u pravo zadovoljstvo. Nakon Quelle Fashion.hr-a sa istim smo timom radili na još nekoliko projekata, koji su potvrdili koliko dobro funkcioniraju mladi kreativni timovi različitih struka.

Pored otvaranja vlastitog showrooma u Zagrebu, koji su vam planovi za budućnost?

Svakako je posebno iskustvo i zadovoljstvo stvoriti vlastitu kolekciju namještaja stoga se veselimo nastavku dosadašnje suradnje sa tvornicom Artisan, te se nadamo stvaranju novog poslovnog odnosa sa nekim drugim proizvođačima namještaja bilo kod nas ili u inozemstvu.

Oblikovanje scenografija se za nas pokazalo kao vrlo kreativna zadaća, koja nas u svojoj realizaciji uvijek iznova nagradi svojim dinamičnim karakterom, stoga se veselimo novim poslovima i na tom području.



Ana Pavić

urednica





Preuzeto sa http://www.fashion.hr
Objavljeno 08.04.2009. u 23:06

Nema komentara: