ponedjeljak, 23. svibnja 2011.

Intervju Luka Jelušić

Luka Jelusic - rođen u Rijeci 1976, studirao u Zagrebu i Ljubljani, krajobrazni arhitekt po zanimanju.




Reci kako je sve pocelo,gdje tvoja prica pocinje,od kud ljubav u radu s drvetom?
Krenulo je u nekoj jako ranoj dobi od modelarstva. U Rijeci je nekada postojala modelarska trgovina, nono mi je kupio nacrte za model jedrilice koju sam nekako sklepao od šperploče i u nju transplantirao daljinske komande od nekog polomljenog autića. Koliko se sjećam, tu sam prvi put osjetio užitak rada vlastitim rukama, tako da kod mene nije krenulo od drva nego od užitka pretakanja ideje u predmet kroz vlastite ruke.
Kasnije je krenulo od oblikovanja vrtova, krenuo sam sam izvoditi u drvu stvari koje nisu tipični obrtnički posao, i s vremenom se to razvilo u paralelnu djelatnost.


Sto te inspirira?
Ljudi, najčešće.

Kako bi okarakterizirao svoj stil?
Mislim da se mijenjam sa svakim komadom kojeg napravim - ali recimo da ne volim ornament, volim kad osnovni oblik izražava karakter stvari. Kao kod klasičnih sportskih automobila, naprimjer. Pogledaj dizajn starih Alfa Romea ili Porschea prije 50 godina - oblikovanje jasno izražava brzinu i eleganciju, bez ikakvih dekorativnih dodataka.


Sto je za tebe vazno u radu s drvetom?
Kipar Mirko Zrinšćak je prije mnogo godina u jednom intervjuu rekao, nastojim se ponašati kao voda, koja koristi svim stvarima ali se s njima ne natječe za uspjeh. Nastojim slijediti tu filozofiju - da ne radim nešto što nije u duhu materijala. A kad smo kod Mirka Zrinšćaka, njegove stvari su mi fantastične.

Koji su ti uzori ako ih imas ili netko ciji rad cijenis?
Nedavno sam naletio na knjige James Krenova, The Fine Art of Cabinetmaking i Cabinetmaker's Notebook, i oduševljen sam. Ne toliko oblikovanjem namještaja, koje je vrlo suzdržano (što s vremenom, doduše, sve više cijenim), koliko pristupom drvu i radu s drvom.

Sto mislis o trzistu u Hrvatskoj,i dizajnu ocenito stanje?
U Hrvatskoj ima dobrih dizajnera. Ono što mene više zanima, je spoj dizajna i izrade u jednoj osobi, ono što se na engleskom zove 'craft'. (Kad na hrvatskom kažeš 'obrt,' kao da nisi sve rekao.) Toga mnogo manje vidim.

Kako te se moze kontaktirat i gdje se mogu vidjet tvoji radovi?
Radovi se mogu vidjeti u Atelieru Cubodelubo na Kastvu, tamo sam više-manje svaki dan poslijepodne. I na webu, naravno, cubodelubo.wordpress.com.

Mozes li nam reci nesto vise o konceptu izlozbi u kastvu,kako je pocelo,koji su ciljevi,dali ti se svidja kako se sad stvari odvijaju?
Za izložbe u Kastvu glavni i odgovorni krivac je slikar Saša Jantolek, koji je pred dvije godine otvorio atelier-galeriju 'Lokvina' u Kastvu i odmah krenuo sa organizacijom raznih događanja - od izložbi u svojoj galeriji, do događaja koji povezuju sve kastavske umjetnike. Lani je organiziran Festival vremena, na kojem je svaki umjetnik napravio svoju varijantu sata ili kalendara. Ove godine održana je manifestacija 'Od izložbe do izložbe', na kojoj je u jednom danu otvoreno 14 izložbi u kastavskim galerijama, atelierima i kafićima. Saša je veliki entuzijast i motor cijele priče koja se zadnje dvije godine dešava u Kastvu, nakon njega i zbog njega smo u Kastav došli i ja i mnogi drugi kreativci. Sašini radovi se mogu vidjeti na www.jantolek.com.

Nema komentara: